8 Şubat 2013 Cuma

Uzaktan Sevmek!

Hani uzun bir yazıya başlamadan derler ya, önce şunu açın diye.. Ben size önce şu şarkıyı açın demiyeceğim fakat bu yazıyı yazarken dinlediğim şarkıyı paylaşmak istedim..



Seversin.. Sadece, seversin bazen.. Sevdikten sonra o bazen değişir gerçi hep seversin, nefes aldığın her saniye seversin. Hayatın anlamı değişir senin için, daha da doğrusu hayatın pek bir anlamı kalmaz.. Soyutlanırsın, nasıl anlatayım.. Seversin işte.

Bu kısım da işin en zor aynı zaman da en keyifli tarafı da uzaktan sevmektir herhalde.. O kadar gariptir ki, uzaktan sevmek.. O hiçbir şeyin farkın da değilken, sen onun tüm hareketlerini ezberlersin, onu ezberlersin. Yaptığı tüm her şeyi içinden yorumlarsın..

-Niye gidiyor ki oraya? 
-Neden öyle bir şey yaptı şimdi?
-Bu ara kendini çok boşladı sanki..
-Onlarla vakit geçirmese, daha iyi olacak da.

Bu sorular hiç bir zaman bitmez, yazdığı her şeyi okursun fakat acaba bana mı? Diyemezsin.. Çünkü ya daha seni tanımıyordur, ya da onun seni düşünmesi için ufak bir neden bile yoktur.. Senin tek görevin sevmektir be dostum.. Sevmek.

Ne kadar zorlarsan zorla anlar arkadaşların bir süre sonra sorar sana.. ''Ne oluyor sana?'' bu soruyla başlar işte.. Bu sorunun ardından bir kaç gün geçmez öğrenir onlar da, ve hiç bir samimiyeti olmayan zorlama ''Kaybedecek bir şeyin yok oğlum ya..'' Var ulan, var benim kaybedecek bir şeyim.. Var!

Bir süre sonra hayaller kurmaya başlarsın, üst üste.. Sürekli. Sonu olmayan hayaller, senin sonunu getiriyordur aslın da.. Fakat, farkın da bile olmazsın her şey bitene kadar.. Yok olana kadar, hissetmezsin bile..

Hani dedik ya keyiflidir, uzaktan sevmek diye.. Yalan, söyledim.. Neden yalan söyledim bilmiyorum.. Belki de küçük bir avuntu için..

Belki de bu konu da benim sayfalarca yazarak anlatacağım şeyi bir kaç dize anlatıyor sanki..

Öyle uzaktan seviyorum seni
elini tutmadan
yüreğine dokunmadan
gözlerine dalıp dalıp gitmeden
şu üç günlük sevdalara inat
serserice değil adam gibi seviyorum
öyle uzaktan seviyorum seni
yanaklarına sızan ika damla yaşı silmeden
en çılgın kahkahalarına ortak olmadan
en sevdiğin şarkıyı beraber mırıldanmadan
öyle uzaktan seviyorum seni
kırmadan
dökmeden
parçalamadan
üzmeden
ağlatmadan uzaktan seviyorum
öyle uzaktan seviyorum seni;
sana söylemek istediğim her kelimeyi
dilimde parçalarayarak seviyorum
damla damla dökülürken kelimelerim
masum beyaz bir kağıtta seviyorum
Cemal Süreya
Bunun üzerine bir şeyler eklemeye pek gerek yok ama yine de, söylemek istiyorum bir kaç şey daha.. En saf aşktır uzaktan sevmek, en temiz aşk.. Daha çok şeydir, fakat anlatamıyor insan işte.. Kelimeler, boğaz da tıkanıyor, geliyor aklına o..


                                                                                           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder